2. günümüzde haftanın geri kalanını da geçireceğimiz yere gittik, Osmanlı Parkı. Okulumuza yurume mesafesi kadar kısa bir yerdeydi. Osmanlı Parkının otoparkı yapılıyordu ve biz de orada görev aldık. Otopark, asfalt dökülmesi yerine kum üzerine 2 farklı dizim şekliyle kımızı ve gri taşların oturtulmasıyla oluşturulmaktaydı. Parka ve kilit taş olmak üzere 2 tane ayrı ayrı dizme yöntemi kullanıyolardı otoparkın faklı yerlerine.Şantiye şefi bize biraz şantiyeden ve yapılması gerekenlerden bahsetti ve iş dağılımı yaptıktan sonra çalışmaya başladık. Dizilmiş taşların arasında kırılmış olanları bulup onları yenileriyle değiştirdik, kum üzerine taşlar dizilmeden önce düz olması için iple düzeltildiğini gördük, bordür taşların sağlam olabilmesi için altına harç konması gerektiğini ve yağmurdan kaynaklı vs. oluşacak su birikintilerinin atılabilmesi için gözle görülemeyen %1 oranında bir eğimle yapıldığını öğrendik. Bu eğimi görebilmek için su terazisi kullandık.
No comments:
Post a Comment